Saturday 30 May 2015

#peraturan

dalam hidup ni tanpa kita sedaq penuh dengan peraturan.

peraturan sekolah lah paling dekat dengan aku sikit.
dulu kat sekolah aku jarang ikut peraturan em serius ni serius
peraturan sekolah bagi aku adalah seekor tapir yang perlu tendang ke tepi tanpa menghiraukannya masih hidup atau tidak kahkahkahkah mengarut
so, aku start memberontak ni sejak naik upper form no no sejak form 3.
form 1 dengan form 2 serius aku bingai gila, jangan terbuka mulut, gelak pun dalam tudung, ayaq lioq meleleh lalu sebelah abang senior, mandi sehari sekali, iron baju waktu ada assembly (tapi yang ni kekal sampai sekarang hihi), pakai spek besaq dari muka, keserabaian aku boleh nampak tanpa hampa bukak mata pun, dengan nama aku pun orang dah serabut kahkahkahkah

start form 3, aku berchenta monyet dengan abang bakal super senior iaitu form 4, dia ni gengster sekolah ah nak habaq mai. aku memang suka gengster gengster ni haih, geng geng dia hensem cuma dia paling kurang hensem em no no paling tak hensem hahahaahah

aku kapel ngan gengster so aku pun terikut gengster dia tu huhuhuhuhu aku sangat musykil macam mana dia boleh berkenan dengan kebodohan aku pada ketika itu kakakakakaka

perkara paling jahat yang aku cuba buat pada ketika itu ada ponteng prep petang pagi malam, ponteng pi semayang kat surau ( hei aku semayang kat bilik na), bawak pinggan ds bawak balik bilik, bawak henfon, ponteng kelas pjk ha ha ha ha ha ha ha ha ha gengster enough?

namun begitu kenakalan aku masih belum terserlah kepada pihak atasan, masih berada di tahap suam suam kuku, mujurlah. perangai sebegini aku kekalkan sehinggalah aku menjadi super senior di maktab aku huhuhuhu SENIOR ALWAYS RIGHT BEBEH

Aku menggunakan prinsip sebegini dalam mendidik junior junior ku, sapa tak bagi senyum sebelah aku akan aku ajak ramai ramai cemuh dia, buli suruh beli makanan, tocer junior yang gedik serta hampir nak pi tumbok junior sebab bagi satu batch aku menangis ( kisah tragik ini akan aku ceritakan dalam post akan datang)

pada ketika itu saat itu, aku sudah mula dikenali warden warden sehinggalah guru  disiplin sehinggalah ke hep huhuhuhu pemes bukan ?

disebabkan perangai aku yang agak kelakiaq dan tidak senonoh, maka ada sahaja sesetengah guru dan warden yang ngam dengan aku maka mudahlah kerja aku sebenarnya huhuhuhu

namaku disebut setiap kali perhimpunan pagi dengan kesalahan yanh bertubi tubi namun aku tak kisah, aku nak habiskan zaman senior aku dengan perkara yang menarik

perkara paling menarik yang aku rasa dalam zaman senior aku adalah menyorok daripada ldp ( lebih kurang pengawas ah)

setiap kali tak clear block, aku akan menyorok kat bilik junior, toilet, bawah tangga, belakang blok, kat tangki ayaq dan kat ampaian memandangkan bilik aku dah jadi tempat buruan utama maka aku harus bijak mencari tempat persembunyian yang baru, hanya tohan sahaja yang tahu getaran di hati ini. pada ketika inilah batch aku akan bersatu, kami akan saling meseg antara satu sama lain untuk bertanyakan tentang kawasan yang selamat atau keberadaan ldp huhuhuhu seronok weh

lenguh aku taip em benda ni kalau nak cerita sampai raya pun takhabis beb pasai banyak sangat

disini aku ada sertakan gambar geng aku dulu, mohon jangan terkejut dengan kehodohan aku 



aku memang hitam dan sangat tidak menarik dahulunya, mujurlah puberty hits me well hahahahahahahahahahahaha

goodnight XOXO

No comments:

Post a Comment